tack allihoppa för lite ny info och olika ideér.
men fick inget riktigt svart på vitt, vill man ha ca 400 ev lite mer..
ska ja ha orginal ledning? eller ska man dra ny? va ligger orginal ledning på inv.? w124 300d?
nu har jag en 300tdt w124 med 7mm pump. om ja skickar på den bra om man är ute å sladdar har man varvat ur den
några ggr i rad sen börjar den blöddra å gå illa, några 100-meter. sen kommer den igång igen??
soppan som tar slut? i filtret?
den som bromsade 635hk är från kalix om ja inte är ute å cyklar? en silvrig w123?
förpump till 7mm bygge?
- LillNaisarn
- Nästan Guru
- Posts: 2441
- Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
- Location: Luleå Norrbotten
- Contact:
Re: förpump till 7mm bygge?
Mathias_ wrote:den som bromsade 635hk är från kalix om ja inte är ute å cyklar? en silvrig w123?
Han är från Skellefteå däremot
Re: förpump till 7mm bygge?
hehe okey men de va uppåt iaf
Re: förpump till 7mm bygge?
Du har väl svar nog på din fråga.. Byt ledningar och holley blå el svart sen är den saken biff!!!
Om605 375hk
Re: förpump till 7mm bygge?
Ja, tror jag jag fick ett svar
men hur funkar en förgasar pump? Matar den fullt? hela tiden om man typ
Kopplar den på tänningen?
Finns de risk med de? Eller bör man ha en btr?
hittade pumpar som levererade typ 340l/tim ,425l/tim nånstans där.
För runt 300-400kr va ju gratis men vågar man lita på dom ?
men hur funkar en förgasar pump? Matar den fullt? hela tiden om man typ
Kopplar den på tänningen?
Finns de risk med de? Eller bör man ha en btr?
hittade pumpar som levererade typ 340l/tim ,425l/tim nånstans där.
För runt 300-400kr va ju gratis men vågar man lita på dom ?
Re: förpump till 7mm bygge?
Holley själva skriver:
( http://www.holley.com/12-815-1.asp )
Sen får du göra hur du vill om du vill lyssna på de som säger att det inte behövs. Jag skulle definitivt köra med btr.. men sen skulle jag iofs inte välja en förgasarpump heller.
Oftast är det så att man får det man betalar för. Lyckligtvis på en diesel-motor riskerar man inte lika stort haveri om en soppapump dör.
Maximum pressure is 14 PSI
Fuel pressure regulator is required (Recommend Holley P/N 12-704 for gasoline & P/N 12-707 for alcohol)
( http://www.holley.com/12-815-1.asp )
Sen får du göra hur du vill om du vill lyssna på de som säger att det inte behövs. Jag skulle definitivt köra med btr.. men sen skulle jag iofs inte välja en förgasarpump heller.
Oftast är det så att man får det man betalar för. Lyckligtvis på en diesel-motor riskerar man inte lika stort haveri om en soppapump dör.
Mercedes-Benz CE55 -93
Re: förpump till 7mm bygge?
okey, jo man får vad man betalar för. de är så:-)
jo de är sant, en bensinare vill inte ha en pump som stannar på höga varv.. har pajjat många maskiner..
tack då
jo de är sant, en bensinare vill inte ha en pump som stannar på höga varv.. har pajjat många maskiner..
tack då
Re: förpump till 7mm bygge?
Så om jag lånar tråden lite,
Om jag enbart vill köra med 400hk-ish så behöver jag
Ingen förpump?
Jag är i färd med att dieselkonvertera en 190, något att tänka på med tanke
På original bränslepump?
Har kommit över en 8mm 224cc mynä som ska på en om603, blygsamma planer till en början.
Om jag enbart vill köra med 400hk-ish så behöver jag
Ingen förpump?
Jag är i färd med att dieselkonvertera en 190, något att tänka på med tanke
På original bränslepump?
Har kommit över en 8mm 224cc mynä som ska på en om603, blygsamma planer till en början.
Re: förpump till 7mm bygge?
Oj 224cc till 400hk:-) den räcker nog till de dubbla:-P
Tror du skulle behöva nå till förpump trampar du ur kan du säkert suga filtret torrt..
Vi får se vad dom andra säger i tråden, mångs har ju kört med dom hästarna å testat..
Tror du skulle behöva nå till förpump trampar du ur kan du säkert suga filtret torrt..
Vi får se vad dom andra säger i tråden, mångs har ju kört med dom hästarna å testat..
Re: förpump till 7mm bygge?
Haha, ja såvitt jag vet har ingen byggt en motor som
gör slut på 224cc :)
Jag kom över pumpen extremt billigt, är inget jag hade kört med annars :)
Ajjemen, var en allmän fråga mest.. Ska dit med högflödes-filter så får vi
se hur den svarar!
gör slut på 224cc :)
Jag kom över pumpen extremt billigt, är inget jag hade kört med annars :)
Ajjemen, var en allmän fråga mest.. Ska dit med högflödes-filter så får vi
se hur den svarar!
Re: förpump till 7mm bygge?
Dynamik wrote:Har kommit över en 8mm 224cc mynä som ska på en om603, blygsamma planer till en början.
Hur stort grenrör rekommenderar Mynä till den pumpen?
Det lär ju bli mycket avgaser som ska ut...
Re: förpump till 7mm bygge?
Jag har faktiskt inte kontrollerat, hela min planering
fick i princip skrotas då jag fick tag i denna pump.. Allt måste
Överdimensioneras!
På gott och ont :D
fick i princip skrotas då jag fick tag i denna pump.. Allt måste
Överdimensioneras!
På gott och ont :D
Re: förpump till 7mm bygge?
Du lär inte kunna mata på mkt mer än 170-180cc,det räcker till 650+hk.
Och du behåller värmen i röret och på såvis ett bättre flöde med 42.3 rör.
Har åkt över 600hk med 42.3 rör
Och du behåller värmen i röret och på såvis ett bättre flöde med 42.3 rör.
Har åkt över 600hk med 42.3 rör
Jag kör hårda tändkablar,stenhårda..
W123 DIESEL~274HK OM605 6MM PUMP
W124 DIESEL~425HK OM606 7MM PUMP
W124 DIESEL~360HK OM603 7,5MM PUMP
W202 DIESEL~xxxHK OM604 7,5MM PUMP (omslipning kammar,Volvo ventilfjäder,varva 7200)
W123 DIESEL~274HK OM605 6MM PUMP
W124 DIESEL~425HK OM606 7MM PUMP
W124 DIESEL~360HK OM603 7,5MM PUMP
W202 DIESEL~xxxHK OM604 7,5MM PUMP (omslipning kammar,Volvo ventilfjäder,varva 7200)
Re: förpump till 7mm bygge?
Blir ju skysst iaf:-)
Tror han får bygga nå mer likn. Ett "plenum"
6trattar in i nå hink likn. Sen till turbon:-P
Blir mycket svart rök vid belastning iaf:-)
Nån som vet om nån byggt nå kul 224cc pump?
Tror han får bygga nå mer likn. Ett "plenum"
6trattar in i nå hink likn. Sen till turbon:-P
Blir mycket svart rök vid belastning iaf:-)
Nån som vet om nån byggt nå kul 224cc pump?
Re: förpump till 7mm bygge?
kommer snart ut ett 220cc monster här
Jag kör hårda tändkablar,stenhårda..
W123 DIESEL~274HK OM605 6MM PUMP
W124 DIESEL~425HK OM606 7MM PUMP
W124 DIESEL~360HK OM603 7,5MM PUMP
W202 DIESEL~xxxHK OM604 7,5MM PUMP (omslipning kammar,Volvo ventilfjäder,varva 7200)
W123 DIESEL~274HK OM605 6MM PUMP
W124 DIESEL~425HK OM606 7MM PUMP
W124 DIESEL~360HK OM603 7,5MM PUMP
W202 DIESEL~xxxHK OM604 7,5MM PUMP (omslipning kammar,Volvo ventilfjäder,varva 7200)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests