Borra för oljeretur till turbo på OM605???

Allt som har med motorrenovering, trimning och motorproblem att göra.
FMG
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 308
Joined: Sat 17 May, 2003 02:00
Contact:

Borra för oljeretur till turbo på OM605???

Postby FMG » Sun 15 Feb, 2015 09:56

Motorn är ur bilen och ska få en liten turbo.
Frågan är hur jag gör med oljereturen.
Drar jag in den högt upp i tråget någonstans eller borrar jag på nån lämplig plats i blocket?
Vad för anslutning rekommenderas och hur grov bör den vara?
Tacksam för svar
MB 250C OM605 -70
MB C250 TDT -96
Gamla bilar:
MB 250D -95
MB C220 -94, MB C250D -93
MB 260E Ambulans -90, MB 280E -94
MB 300GD -84
MB 240D -83
MB 190E 2.6 -90, MB 190E 2.5 16V -89, MB 190D 2.5, MB 190E 2.3 -89, MB 190D -88, MB 190E -86, MB 190 -85, MB 190 -84

FMG
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 308
Joined: Sat 17 May, 2003 02:00
Contact:

Re: Borra för oljeretur till turbo på OM605???

Postby FMG » Fri 20 Feb, 2015 08:48

Bump
MB 250C OM605 -70
MB C250 TDT -96
Gamla bilar:
MB 250D -95
MB C220 -94, MB C250D -93
MB 260E Ambulans -90, MB 280E -94
MB 300GD -84
MB 240D -83
MB 190E 2.6 -90, MB 190E 2.5 16V -89, MB 190D 2.5, MB 190E 2.3 -89, MB 190D -88, MB 190E -86, MB 190 -85, MB 190 -84

Kjell Niklasson
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2059
Joined: Wed 01 Feb, 2006 14:26
Location: Västerlanda

Re: Borra för oljeretur till turbo på OM605???

Postby Kjell Niklasson » Fri 20 Feb, 2015 21:06

Jag brukar sätta den där det är original på turbomotorer. Alldeles bakom generatorn, bör det finnas en klack i blocket. Då kan man andvända original oljereturrör också.

FMG
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 308
Joined: Sat 17 May, 2003 02:00
Contact:

Re: Borra för oljeretur till turbo på OM605???

Postby FMG » Sat 21 Feb, 2015 08:39

Var inne på att sätta den där... dock kan jag inte använda orginalröret då jag vart tvungen att flytta på turbon. Inte hiskeligt med plats i compakten. Får åka ner till min lokala hydraulikhandlare och se vad dom kan ha för lämpliga kopplingar.
Tack för svar.
MB 250C OM605 -70
MB C250 TDT -96
Gamla bilar:
MB 250D -95
MB C220 -94, MB C250D -93
MB 260E Ambulans -90, MB 280E -94
MB 300GD -84
MB 240D -83
MB 190E 2.6 -90, MB 190E 2.5 16V -89, MB 190D 2.5, MB 190E 2.3 -89, MB 190D -88, MB 190E -86, MB 190 -85, MB 190 -84


Return to “Motor & tuning”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests