Automatlådor 1986-96

Allt som har med motorrenovering, trimning och motorproblem att göra.
22,0:1
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1857
Joined: Sat 01 Nov, 2008 14:12

Automatlådor 1986-96

Postby 22,0:1 » Wed 15 Apr, 2015 21:55

Nån som kan svara på lite.

Vad skiljer exempelvis dessa lådor:
722.410 (190e 2.3 16v)
722.413 (190d 2.5turbodiesel)
722.414 (190d 2.5)

Vad skiljer vaccum modulatorn nere på lådan när det är olika färg på dem,finns röd grön svart vit vad jag vet.

Vad bestämmer att lådan ska starta på ettan?(turbo,lång,taxi,ambulans mm)
Jag kör hårda tändkablar,stenhårda..
W123 DIESEL~274HK OM605 6MM PUMP
W124 DIESEL~425HK OM606 7MM PUMP
W124 DIESEL~360HK OM603 7,5MM PUMP
W202 DIESEL~xxxHK OM604 7,5MM PUMP (omslipning kammar,Volvo ventilfjäder,varva 7200)

fordson
Expert
Expert
Posts: 526
Joined: Thu 17 Aug, 2006 08:20
Location: piit
Contact:

Re: Automatlådor 1986-96

Postby fordson » Sun 19 Apr, 2015 10:59

jag tror ingen 4vxl.aut startar på ettan vid lugn start, ettan är så kort. du rullar kanske 10m innan tvåan kommer.
jag själv skulle vilja prova 722.6 med kittet till. dom uppför sig som en vanlig låda.
tias
w210 230te-97 såld sax
w124 230te-90 såld. ROY
w115 220D-72 såld. CHK
w 123 230aut /300D man/
300D-6:a med aut-78. kbk
w124 300e-86


Return to “Motor & tuning”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests