Posted: Wed 15 Feb, 2006 03:19
och sen gick jag raskt vidare och satte nytt avgsystem och sen monterade jag servo och det gjorde undervärk för kör glädjen
fick dock byta ut rattstången till en kortare från en 190 -63 för den är 45mm kortare i och med snäckan är längre.
och när jag ändå var där framme och grejade tog jag bort allt löst och lackade motorrum mattsvart samt alla lösa grejor blanksvart
samt bytte olja filter,stift rotor,kablar lock,batteri mm
sen tog jag tag i generatorn eftersom den sa upp sej,gjorde nya fästen och satte en från en 123a
nästa på tur var kopplingen,den gamla gick kopiöst tungt så jag rev bort allt det gammla och satte huvudcyl på pedalstället från en 190 90a och slav cyl från en 123a.nu helt plötsligt gick den att koppla som en modern bil..
så nu började det vare en riktigt trevlig bil att köra ,om det inte var för sätena osköna samt att man satt på golvet...
sagt och gjort så rev jag ut hela inredningen.
först ut var att sy ett nytt innertak för det gammla tygtacket vardet inte mycket kvar av så jag sydde up ett nytt av hålat svart kost skinn det vart mycket bra.
sen var det insrument brädans tur för den såg bedrövlig ut,bort,bort,bort
såjag tog skinnet och cromet från donatorbilen som var i perfekt skick samt slipade ner träet och betsa om det och sen klarlackade jag det 2 varv.sen som en bonus var jag tvungen att ha vit mätarhus så jag tog isär det och lackade det..bilder
[img][img]http://www.uploadyourimages.com/img/6738561.jpg[/img]
[/img]
jag vet att inredningen var djävligt skitig där..
[img][img]http://www.uploadyourimages.com/img/2193881111.jpg[/img]
sen fick jag tag på blåa stolar i halvskinn från en 123 a i fint skick med nack stöd fram och bak som jag monterade ca 7-8 cm högre upp så nu satt man som en kung.sen har jag klätt om a-stolpe b-stolpe hathylla mm i blått samt tog isär dörrarna och bytte allt från donator bilen som var i perfekt skick så nu går allt lätt och fint.
sen har jag även isolerat ordentligt över allt och satt dit en blå tyg matta..
fick dock byta ut rattstången till en kortare från en 190 -63 för den är 45mm kortare i och med snäckan är längre.
och när jag ändå var där framme och grejade tog jag bort allt löst och lackade motorrum mattsvart samt alla lösa grejor blanksvart
samt bytte olja filter,stift rotor,kablar lock,batteri mm
sen tog jag tag i generatorn eftersom den sa upp sej,gjorde nya fästen och satte en från en 123a
nästa på tur var kopplingen,den gamla gick kopiöst tungt så jag rev bort allt det gammla och satte huvudcyl på pedalstället från en 190 90a och slav cyl från en 123a.nu helt plötsligt gick den att koppla som en modern bil..
så nu började det vare en riktigt trevlig bil att köra ,om det inte var för sätena osköna samt att man satt på golvet...
sagt och gjort så rev jag ut hela inredningen.
först ut var att sy ett nytt innertak för det gammla tygtacket vardet inte mycket kvar av så jag sydde up ett nytt av hålat svart kost skinn det vart mycket bra.
sen var det insrument brädans tur för den såg bedrövlig ut,bort,bort,bort
såjag tog skinnet och cromet från donatorbilen som var i perfekt skick samt slipade ner träet och betsa om det och sen klarlackade jag det 2 varv.sen som en bonus var jag tvungen att ha vit mätarhus så jag tog isär det och lackade det..bilder
[img][img]http://www.uploadyourimages.com/img/6738561.jpg[/img]
[/img]
![Image](http://www.uploadyourimages.com/img/55265211.jpg)
jag vet att inredningen var djävligt skitig där..
[img][img]http://www.uploadyourimages.com/img/2193881111.jpg[/img]
sen fick jag tag på blåa stolar i halvskinn från en 123 a i fint skick med nack stöd fram och bak som jag monterade ca 7-8 cm högre upp så nu satt man som en kung.sen har jag klätt om a-stolpe b-stolpe hathylla mm i blått samt tog isär dörrarna och bytte allt från donator bilen som var i perfekt skick så nu går allt lätt och fint.
sen har jag även isolerat ordentligt över allt och satt dit en blå tyg matta..