Balls to the wall

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.
User avatar
Racing
Guru
Guru
Posts: 3027
Joined: Sun 01 May, 2005 16:02
Location: Götelaborg

Balls to the wall

Postby Racing » Sun 09 Sep, 2007 23:42

Med en 190a genom ljudvallen :-D

Tanken e alltså en projekt tråd mer "på riktigt" från min sida.

Efter att ha harvat runt med vad som ursprungligen var en vinterbil(för de som nu kommer ihåg det),så har väl utveckligen varit sådan att det naturliga blir att vi skruvar upp begären lite.
Den "gamle" e helt enkelt för slut i kaross mm,så det känns som ett vettigt initiativ att börja från scratch.
Både av praktiskt å ekonomiska skäl.

Bilen e inte hemma än,så..men att det blir en FRISK 190a i ljuset av vad de kostar e helt klart.
Bling har väl aldrig riktigt varit min grej,å det kommer det inte handla om denna gången heller.De facto e att jag e fullständigt ointresserad av dylikt,utan det som driver e som väl de flesta förstått vi det här laget "balls to the wall" effekt.
Därav...titelnamnet på tråden.

Motorn e kanske det som e mest intressant i ljuset av att d e jag som e igång å pillar,men bortsett från det kommer tråden att innehålla en del annat av mekanisk art åxå med tidens tand.

Ambitionen med projektet e inte att ditt eller datt fort på ngn dragstrip,utan att visa lite vad vi i verkstan e kapabla till samtidigt som vi som grupp har kul.

Naturligtvis kommer "gata" vara det som e huvudmålsättningen även med denna bilen,bara det att vi skall göra det lite mer med stil denna gången.
Last edited by Racing on Mon 10 Sep, 2007 00:46, edited 1 time in total.
Turbocharging indeed is a blowjob!

jesper@gofastparts.se

Daimler_ON
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 314
Joined: Thu 05 Oct, 2006 17:37
Location: Arvika

Postby Daimler_ON » Sun 09 Sep, 2007 23:46

Då kan man räkna med en hel del trevlig/intressant läsning här då med andra ord :-D
***************************************
Leksaksbilen= 2,3 16v =)

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Postby André MBSCA » Mon 10 Sep, 2007 00:06

Ser fram emot detta, Jesper! Image
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

User avatar
Racing
Guru
Guru
Posts: 3027
Joined: Sun 01 May, 2005 16:02
Location: Götelaborg

Postby Racing » Mon 10 Sep, 2007 00:29

Avhandlar först lite rekapitulering.

Motorn då...

Blocket e från en 87 16V.
En kmpl motor jag hittade här i gbg med tillhörande växel låda.

Image

Efter att ha demonterat det totalt så kastades det i hetvattentvätten våran å mättes upp.
Visade sig att blocket var i bra skick med undantag av cylinderslitage-som alla 16V som gått med feljusterade KE-jet enheter.
Därför bad jag polarn KG att fräsa vad som måste vara Sveriges stabilaste stressplatta,å borrade blocket ifrån 95.5mm till 96 för att montera kolvar ifrån en....Volvo.
Stressplattans dimensioner vart ngt vi enades om i samråd med Janne på lindome.

Image

De behöver dock modifieras en del för att fås att passa,men det ligger mer än en tanke bakom valet.Tro mig.
Valet av vevstakar föll tills vidare på H profilare av Eagle ursprung,men skall med tiden ersättas av hemmagjorda i SS2543 e det tänkt.
Oavsett så e det väl så med ett såpass vitt projekt som det här att alla sidospåren tar ENORMT mkt tid i anspråk,å därför handlar det ibland om att vara realist.

Image

Moddade för att klara 14mm i ventil lyft vid 108 i LCA,å nertagna i kolvtoppen såpass att där e ung 6,5mm kvar i dome.Vikten...ser ni skrivna på dem.


Efter att ha kikat närmare på blocket är det bara att kapitulera som jag ser det ,för mercas ingenjörer e då inga idioter iaf.Blocket e MYCKET MYCKET stabilt gjutet,men nerdragna "webs" emot ramöverfall mm.En deckyta som e extremt förstärkt osv.Iofs väger dessa block mer än "moderna" aluminiumdito,men vid höga effektuttag blir ofta blockflex ett problem,å se då e det inte så dumt med de där extra kilona.De gör i min mening absolut nytta i detta fallet,å tanken e att nu skall effekten skruvas upp.
På riktigt.
Blocket e även ktrl för ev sprickor,å kom ut ur det med fanan i topp.

Vad gäller oljesump,främre transkåpa mm e nog tanken så långt att ;"when everything else fails,read the fucking instructions".
Dvs..att vi läser innantill å tar stor hänsyn till de spel mercedes anger å ifrågasätter dem vid behov EFTER det.(Tex vevlager spel då vi flyttar grundeffekten i motorn avsevärt från vad mercedes designade den för)

Många ggr ser man folk över kanske framför allt internet som öppnar mun på div motorsidor om alla "måsten",men min erfarenhet e..."if it ain´t broke..why fix it"?
Som sagt...de som designar motorer för fabrikanter e generellt sett verkligen inga idioter,å sannolikheten e EXTREMT stor att de har ngr miljoner mer än dig å mig att köra sönder saker å ting för under utveckligen av maskin.

Samma med den här raringen

Image

Den e i huvudsak riktad å balanserad,å speciellt skev var den nu inte.
Ngt som e lite ovanligt för smidda vevaxlar då de gärna kröker sig lite med tidens tand.
Janne nere på motor renoveringen i lindome gjorde dock ett riktigt just jobb med just balanseringen eftersom vi redan på ett tidigt stadium satte in hnm i vad vi avser att varva aset,å janne e en man vi känner.
Fö var det även han som gjorde borrningen till de mått vi kom överens om.

En av finesserna för en snubbe som mig i den position jag sitter e att verkligen ha vettig kontakt med en motor renoveringsfirma.
Det e rent ut sagt guld värt,för även om jag inte har varken ambition,stålar eller tid att anlägga en maskinpark så har jag iaf mätinstrumenten som krävs för att se ifall jobbet blivit riktigt gjort.
Ngt...som en del desvärre fuskar med friskt,å när seriösa mängder effekt nu står på tapeten finns inte utrymme att lämna saker å ting utan att de kontrolleras eller till chans.(Som Tesa micrometers å gud vet vad)

Därav har motorn ifrån dag ett tex en logbok-precis som inom flyget.
Vartenda mått,vartenda detaljnummer står nerskrivet....å det är ÅXÅ guld värt när man väl e i farten vad det lider.

Axeln till dessa motorer e fö från Svenska Bofors,å för de som nu missat det e det om ngn en garanti på en MYCKET stabil å stark vev.
Själv anser jag att vi borde vara stoltare än vad vi är över vår inhemska produktion rent materialmässigt,för vi ÄR duktiga ur ett internationellt perspektiv.

Kolvringar e ett kaptiel för sig.
Man brukar generellt dela in dem i tre huvudgrupper.
Gjutna(vilket iofs e basen i alla kolvringar)
Molybden sprutade(Molybdne e en mkt mjuk metall)
Kromsprutade.

I de flesta högprestanda turbomotorer från fabrik(kanske framför allt Japan) sitter det oftast kromade ringar.
De anges att klara både ditt å datt,men jag har iaf märkt att de ofta e av bristande kvalitet i det att de får vad vi kallar kromsläpp vid höga belastningar.Oftast beroende på att tillverkaren inte tagit sitt ansvar å att bindningen emellan gjutjärnsbasen å kromet suger hårig ekorre.
Pga av det så faller vi i det här fallet tillbaka på att använda mer ordinära molyringar,å sluthoningen på blocket e gjord därefter.(340 sten=

Image

På den bortre kolven syns även var kolven vänder i denna motor,å det E inte så långt ner som man först kan tro.
Effekterna av detta e ngt vi kommer återkomma till.

Image

Mätning å sk micropolering av vevaxel.Det senare för längre lagerliv bla.

Image

Axeln på plats för ktrl av frigång mm.Här ktrl även att alla mått man tagit stämmer.Ngt som märks mkt fort i motståndet det hopsatta vevpartiet ger när man vrider runt det.

Image

Kan kanske framstå som lite trist att såhär sitta å hänga upp sig på en bottendel,men sanningen e den att det finns inte en motor i världen som kan leverera mkt effekt å sitta ihop utan att en stor känsla för detaljer läggs just i bottendelen.Vidare e cylindertäthet ett absolut MÅSTE för vettiga effektuttag.Att ha åkt omrking på det sätt jag gjort med den gamle motorn e eg bara rena tramset för att vara ärlig,å att det hållt som det gjort ser jag som en enorm kvittens till mercedes ingenjörer.

Även de små sakerna betyder en del.
Som att man inte snålar på skitsaker av lättja eller tidsbrist.

Image

Nya,genomgågna grejer e alltid att föredra.
Som i det här fallet nya lagerbanor för mellanaxeln.Ktrl för dimensioner mm.Detta gäller allt.Även sånt som kedjeguider mm..INGET monteras in i denna maskin utan att ha kontrollerats.

Mkt tack vare Gordon så kommer dessa att installeras.
Levererades av en god vän som jobbar på SAAB,å mkt riktigt e det oljekylmunstycken som har till uppgift att kyla kolvarna vid högre effektuttag undertill genom att sputa en oljedimma upp i dem.
Orginal har merca ett liknande system,men då genom att hela vevstaken e genomborrad å kolvbulten tom då trycksatt.
Iom H profil vevstakarna faller den grejen ju bort,å efter att har resonerat med bla Gordon om detta så föll valet på de här.
Adaptrarna e naturligtvis ngt vi tillverkar själva.
Tack Gordon för bollplanket!
De har öppningstryck först vid 3 bar,å facto e att EVOII motorerna har en liknande lösning.

Image

Såhär står det då idag,å jag väntar med spänning på rostfria flänsar för turbon samt toppen.Röret vi kommer tillverka ligger kanske lite utanför generella linjer,men genom att testa....det e så man lär sig saker å ting.

Image

Turbon e som sagt STOR..å har en vettig spännvid mellan 600 å 900+ ung.
Man kan sträcka den förbi 1000 gränsen vid behov enl uppgift,men därmed INTE sagt att det e dit vi siktar.
Setupen e tänkt så att det skall vara med betoning på vad MOTORN berättar för oss att den trivs med.

Tror vi stannar där för ikväll...å för den som tycker det e kul med en "balls to the wall" 190a...stay tuned :wink: :-D
Turbocharging indeed is a blowjob!

jesper@gofastparts.se

User avatar
Racing
Guru
Guru
Posts: 3027
Joined: Sun 01 May, 2005 16:02
Location: Götelaborg

Postby Racing » Mon 10 Sep, 2007 00:41

Joo....
Ngt jag faktiskt viljat ta upp en stund.

Många många ggr fått frågan varför jag inte arbetar med den större 2.5an.
Anledningarna till detta e enkla.
Till att börja med...
Titta på vevaxeln ovan.
2.5an har inte ens hälften av motvikterna,vilket helt enkelt gör att den inte kommer vara lika formstabil vid de varvtal vi snackar om i detta fallet(10 000rpm+)
Vidare så e "den vanliga" 2.5an bara större ur ett enda perspektiv,å det e att den har längre slaglängd.
Ngt som skadar kolvmedelhastigheten med de varvtal det e tänkt.

Effektmässigt skulle det förvåna mig om det skiljer ett skit med turbon på plats,å med turbos i dessa storlekar finns det så mycket andra variabler som kan gå snett eller lura en...så de där 200 kubiken i skillnad neråt tar jag med detta sagt hellre än gärna.

Vidare e anledningarna både ekonomiska å praktiska.
För..2.3 veven hittar man i ALLA 2.3;or-medans man kan säga att det inte direkt regnar 2.5 vevar-å iom det kostar de skit å ingenting om olyckan skulle vara framme.
Den som då påstår att cossieveven till 2.3an e såååååå speciell skall nog ta till hjärta att den som sitter i min nuvarande "gamle" motor överlevt allt jag kastat efter den iaf...å lever än..å se den ÄR ur en vanlig 190E 2.3.
Alltså INGEN cossie.
Last edited by Racing on Tue 11 Sep, 2007 01:00, edited 1 time in total.
Turbocharging indeed is a blowjob!

jesper@gofastparts.se

User avatar
GUS
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2272
Joined: Fri 28 Oct, 2005 12:51
Location: Stockholm

Postby GUS » Mon 10 Sep, 2007 10:06

Enormt intressant läsning och nu kanske man lär sig något...

Skall följas!
www.longway.to
Mina bilar
Roadtrip to Murmansk
Roadtrip to Odessa

32 cylindrar, ca 1100 hk Mercedes
MB 170s -50
MB 560SL -86
MB SL600 -94
MB CLS550 -09

Gordon
Proffs
Proffs
Posts: 208
Joined: Tue 18 Nov, 2003 23:50

Postby Gordon » Mon 10 Sep, 2007 22:33

Oj, här är det rediga pjäsena på gång! Det kommer bli mycket mos med dessa prylar!

Kanske jag måste handla större :?

Lycka till med byggandet!

User avatar
Racing
Guru
Guru
Posts: 3027
Joined: Sun 01 May, 2005 16:02
Location: Götelaborg

Postby Racing » Mon 10 Sep, 2007 23:16

Tack bror!
Ja,vi räknar med att det kommer att bli tunga effekter nu.

Ptja...vill du ha så yla till...fixar fler till "rätt" kurs om det e så(Som du säkert sett upp över 100mm inducer om d e så).

Ja,det skall bli mkt intressant att "kliva ur garderoben",för tanken e alltså att se vart vissa ideer vi har leder.
Återigen..
För min del handlar detta till del om att lära,å till del om att kanske framför allt visa de internationella kunderna i verkstan vad vi e kapabla till.
Sanningen e att prestanda säljer.Bra tom.Så e det bara.

Idag då...
Tja..fick bla modifierat oljefilterhuset en del.
Kapat av det ung 50mm å svarvat till en omgång plattor,rör samt plugg för att via AN kopplingar kunna leda oljan till en oljefilterhållare som vi sätter ngn lämlig plats.Valde AN12 som storlek.
Anledningen e att med det nya insuget kommer det MYCKET nära själva toppen,å iom det även i rätare vinkel mot densamma.
Å..då e oljefilterhuset ivägen.
Nu e det ju samtidigt så att själva huset innehåller termostat samt in å utgång för kyl,å jag tyckte det kunde vara en käck ide att behålla(återigen det där med att designerna på MB haft sina randiga skäl å rutiga orsaker..).
Så..isället för nån lam platta som helt resolut tar bort dessa "finesser" så valde jag att göra mig detta besväret.
Bilder kommer.

Vidare så vart jag iväg å handla lite aluminiumböjra till tryckrör mm å svetsa till.
Samma där.Bilder kommer.
Turbocharging indeed is a blowjob!

jesper@gofastparts.se

User avatar
Racing
Guru
Guru
Posts: 3027
Joined: Sun 01 May, 2005 16:02
Location: Götelaborg

Postby Racing » Tue 11 Sep, 2007 00:45

Topplock så.
Där effekten sitter i en motor-rätt å slätt.

Ni har många många ggr hört mig mer eller mindre som ett mantra säga att toppen e cossie motorns riktiga juvel.
Detta e sant.
Men,med de effekter vi nu e ute efter så blir toppen en restriktion i orginalform.
Därför har ni ju sen tidigare sett bilder på bla ventilerna jag skaffat för den här maskin.

Image

Ferrea ventiler.

Vi har alltså valt att använda ventiler av mer eller mindre "universal" modell då det helt enkelt inte finns prestanda ventiler att handla till dessa motorer för överkomliga pengar.
Å andra sidan..så e det kanske lika bra då det gett oss frihet att sätta måtten som vi vill ha dem.
Ngt som känns som bakvända världen e att dessa ventiler(såväl insug som avgas) i material typ "nemonic"(rostfritt) e avsevärt tuffare än orginalen så är de samtidigt ung 7 gram lättare per styck.(Ung 20% lättare)
Ngt som e väl så väsentligt i en motor som kommer att hantera tunga varvtal.
Ger bla för handen att den "stress" ventilsystemet utsätts för inte blir lika tuff,å bla kan det nämnas att det e vanligt med ventilspindel diameter ner mot 5.5 mm på renodlade räsertoppar till 16Vn av delvis samma anledning.
Vi åker dock 7mm in som ut.Mkt pga de temperatur belastningar vi kommer utsätta bitarna för.
Ferrea ventilerna e eg ur deras sortiment för högtrimmade motorcyklar...säger ju en del,men framför allt valda för deras ventilsvamp form som påminner mkt om cosworths egen.(nästa alla cosworth motorer följer samma linje där,å hänger ihop med cossies ideer om flöde bla)
Att de sen kostar ung hälften av vad orginalventilerna gör...e en bonus.

Men.
Topplock å flöde e nu inte hela sanningen.
Mkt ligger åxå i HUR toppen orkar bränna det den får,å typiskt för "räser" orienterade topplock brukar vara att de brinner halvlångsamt.
Sk högstratosfärande förbränningsrum e inte direkt prioriterat på räsermaskiner...eftersom sk BSFC(bränsle ekonomi) inte e superkänsliga områden i ämnet normalt.
Nu har detta iofs i sin tur även med kolvarea att göra,men iaf.

Delar av anledningen därtill e att topplocksflöde å sk tumble/swirl-gasemulsionens vilja att "tumla runt" i det att den kommer in i förbränningsrummet står i motsatsförhållande.
man vill ha en viss mängd tumble/swirl för att hålla gasmassan i rörelse så den håller bränslet i emulsion lättare bland annat.
Kanske inte så konstigt iom att laminär strömning just ger högre flöden per frilagd area.

Å..uppepå det ngt man kallar squish.
Squish e det område i toppen som e "plant",å tanken e att kolven i sin rörelse uppåt skall skicka gasen in mot förbränningsrummets mitt med en viss hastighet,men kanske framför allt med en viss styrning.

På orginal cossietoppen kan man se detta genom att där precis vid squishens slut finns som en aldrig så liten "puckel" som e tänkt att just rikta om gasmassan i kolvens slutrörelse mot övre dödpunkt.

Enter...turbotryck.
För..saken e den att det mesta av detta handlar om kinetisk energi(rörelse energi),å den har vi i stora delar redan tillfört med turbon.
Var så säker på att gasmassan vi diskuterar redan e ALLT annat än stilla med de effektuttag vi snackar i detta fallet,å iom det så faller en del av både tumble å squishbehoven bort,vilket ger att man kan betona flödet i större grad.

Följdriktigt..så e den nya motorn tänkt att betona motortypens RIKTIGT stora juvel ÄNNU mer..å se det e flödet.
Så..portas kommer den nya toppen att göra.Rejält rent av,å tanken e åt det gamla klass1 hållet,fast med större betoning på avgas sidans flöde iom tryckbalansen den utsätts för i turboform.Där material fattas för ingreppet kommer det att helt resolut fyllas i med TIG svetsen.

Som jag förklarade ovan så ser man detta som helhet.
Det vill säga att man börjar ur detta "delta" perspektivet redan med insuget,å vi har redan en färdig CAD för en insugsfläns med siamesen mkt längre in å infrästa svets stosar om ung 20mm som polarn kommer köra i flerop det absolut närmaste.
Tanken e att kika på bla ngt som heter Helmholtz tal för MYCKET höga varvtal i sammanhanget.(Kom ihåg vad vi tänkt varva...)
Diffusor blir det dock även på det nya insuget,å kanske framför allt iom att det visat sig fungera så bra rent praktiskt för en motor som används till annat än racing åxå.

Kommer en del bilder i samband med att detta börjar ta form.
Var så säkra.

Ja...visst..ventilstyrningar blir våra ultrasnabba CNC skurna i JM3.
Den första batchen om 4 set e komna..å provade för passform mm.
Visade sig vara helt klockrena.
Kul!

Å...ventilretainers blir likaledes våra egna.
Vi snackade ju länge om att tillverka dem i titan grade 5...(för viktens skull),men kommer sannolikt att använda anodiserad Alumek.
Anledningen e skitenkel.
Om vi kan ha dem i denna motorn...kan vi med lugnt samvete sälja dem som ersättning för trimsugna kunder.



Image
Turbocharging indeed is a blowjob!

jesper@gofastparts.se

User avatar
Racing
Guru
Guru
Posts: 3027
Joined: Sun 01 May, 2005 16:02
Location: Götelaborg

Postby Racing » Tue 11 Sep, 2007 00:52

Kollade precis min e-mail...å hör å häpna!
Verkar som Catcams kan tänka sig att slipa de kamaxlar jag vill ha!!
Då...e det ju bara att tacka å ta emot,så...jag svarade att de kan skicka mig ett IBAN nummer å dra igång.

Frågade dem åxå vad de har i kvalitetsnorm vad gäller sk "runout" på kamaxlarna,å de svarade att de godkänner 2/100 för hydrauler å 4/100 för mekan.
Ok säger jag.
Turbocharging indeed is a blowjob!

jesper@gofastparts.se

User avatar
PUMPISH 300E
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2332
Joined: Wed 10 Sep, 2003 19:49
Location: Stockholm/bromma
Contact:

Postby PUMPISH 300E » Tue 11 Sep, 2007 01:11

fyyy helvete jesper du pajar min studio inspeling för jag blir juh sugen på o skruva själv när jag ser allt detta och man drömmer motorer när man ska sjunga istället aja baja :-D
Image
Fågelstjärt överladd! TurboGayLord



MB 300E Turbo-87
Roman 75
http://www.turbobanditen.se
http://www.burlak.net
http://www.benztrim.com

supercharger6.9
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1458
Joined: Tue 11 Oct, 2005 18:56
Location: Strängnäs

Postby supercharger6.9 » Tue 11 Sep, 2007 02:05

baschka salt *pollotre*
Supercharger 6.9

mel

Postby mel » Tue 11 Sep, 2007 09:19

Ja...visst..ventilstyrningar blir våra ultrasnabba CNC skurna i JM3.
Den första batchen om 4 set e komna..å provade för passform mm.
Visade sig vara helt klockrena.
Kul!


Kan det bli ett set till mig denna resa?

Tittar förbi idag för vidare inspektion :-)

User avatar
Racing
Guru
Guru
Posts: 3027
Joined: Sun 01 May, 2005 16:02
Location: Götelaborg

Postby Racing » Tue 11 Sep, 2007 12:14

Mel.
Inga problem.


Roman å Robban.
Yup!!
Skall bli intressant att spänna bågen lite på allvar i brist på bättre beskrivning.
E pisstrött på alla överladdade bäähummvää mm.
Prexiss som Er,Gordon mfl...e det dags för mig att visa att gamla libaneskälkar minsann kan de med.
Med undantaget att d håller för misshandeln :-D

Sitter fortfarande å e riktigt nöjd å glad över att Catcams kan tänka sig specialslipa de kamar jag anser behövs enl mina beräkningsgrunder.
Men...som sagt...det där med kamaxel specifikationer...boys...don´t try that at home :-D .

Bad dem ju om kamspec på det de har,å fick väl underförstått reda på att det vart ingen mening att de skickade det eftersom det inte skulle säga mig ngt iaf.
Nähä du...
Oavsett.
Man kikar på detta med kamaxlar emot överdelens totala systemflöde,å kamintensitet mäts i grad/sek2.
Det som sätter EN av gränserna e lyftarkoppens diameter bla,å där har jag valt att använda orginalet.
Inte heller ngt "inverse radius" tjafs eller liknande,utan...ja..ni får se. :wink:
Turbocharging indeed is a blowjob!

jesper@gofastparts.se

User avatar
Scorpio
Guru
Guru
Posts: 2752
Joined: Mon 10 Nov, 2003 17:27
Location: Bara
Contact:

Postby Scorpio » Tue 11 Sep, 2007 13:52

Nu börjar det bli riktigt intressant läsning :-)

Även om man kanske inte borde förvänta sig det så hoppas jag ändå att du även fortsättningsvis delar med dig av alla detaljer i bygget/konstruktionen. Vanligtvis brukar "stora grabbarna" bara berätta och visa det som många redan har koll på, och hålla inne med yrkeshemligheterna.. :wink:

Jag kommer i vilket fall att följa denna tråd i detalj! :-)
Janne Nordin

-07 E200 Kompressor Kombi
-18 E200 Kombi
-04 Ducati 998S Final Edition


Return to “Våra projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests