Får inte loss plastlocket till oljefiltret. Eftersom bulten är i hårdplast så kommer jag bara förstöra den med en tång. Den verkar sitta fastgjuten på locket o det ser ut att vara bättre möjligheter att lossa den där. Jag undrar vad ni använder för verktyg? Jag har bara bytt på Mercor utan filterhus innan o det sitter förbaskat hårt så jag tänkte än gång för alla slå till på ett verktyg så jag slipper svära varje år.
Är det någon som har en länk till verktyget? Har hittat på Ebay med diametern 84mm (nummer: 642 589 00 09 00 ) men det är till V6 & V8 Cdi motorkod 642-920 .
Få lös lock till oljefilter C250TDT verktyg?
Få lös lock till oljefilter C250TDT verktyg?
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
- LOP
- Nästan Guru
- Posts: 2319
- Joined: Mon 24 Nov, 2003 22:51
- Location: Västernorrland Sundsvall Stöde
- Contact:
Re: Få lös lock till oljefilter C250TDT verktyg?
Jag använder en stor hylsa och ett spärrskaft. Locket ska inte dras fast så hårt, tror det står på locket hur hårt det ska dras.
Re: Få lös lock till oljefilter C250TDT verktyg?
LOP wrote:Jag använder en stor hylsa och ett spärrskaft. Locket ska inte dras fast så hårt, tror det står på locket hur hårt det ska dras.
25Nm står det på o det är ingenting men jag tror att de ändå dragit för hårt. Sen tror jag värmen gör sitt tyvärr. På 190n o 300an var det hela filtret som satt löst. Jag kommer ihåg en gång då jag lossade filtret med en stot polygrip innan jag åkte till GDS macken. Sen skruvade jag bara fast den väldigt löst. Trots det fick jag knappt loss den när jag kom fram ändå.
Vad är det för hylsa du använder. Kollade på fasta nycklar idag på Meca. Jag testade upp till 32 men den var för liten. Bara jag vet storleken på hylsan så kan jag köpa en o dra på spärrskaftet så slipper jag skada locket.
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
- frankbuick
- Hedersmedlem
- Posts: 1282
- Joined: Wed 07 Sep, 2005 22:02
- Location: dalsland
- Contact:
Re: Få lös lock till oljefilter C250TDT verktyg?
Mät med skjutmått. Orkar du inte det så passar hylsa 36 perfekt
S124 220te -94
w108 3,0a -68
Buick le sabre cab -65
Buick wildcat 4dr/ht -63
w108 3,0a -68
Buick le sabre cab -65
Buick wildcat 4dr/ht -63
Re: Få lös lock till oljefilter C250TDT verktyg?
frankbuick wrote:Mät med skjutmått. Orkar du inte det så passar hylsa 36 perfekt
Gick ner, mätte, köpte 36 hylsa så nu är oljan bytt :)
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests