Automatlådeproblem/startar inte.

C-Klassen, Tillverkades mellan 1993-2001
luje
Prospect
Prospect
Posts: 27
Joined: Tue 08 Feb, 2005 01:46
Location: Eskilstuna

Automatlådeproblem/startar inte.

Postby luje » Thu 28 Nov, 2013 21:03

Som sagt en c200 w202 -00 med automatlåda. Bilen har full ström, all el fungerar men när man kommer till läget där startmotorn ska igång händer ingenting. Har även upptäckt att det inte visar att någon växel är i på indikatorn, därav misstänker jag att det har med lådan att göra.
Är tacksam för alla tips på vad det kan vara för fel på den.
Strax innan detta hände så när jag gick ifrån p läge till D så "slog" den i växeln och därefter ville den inte växla.
Det man inte vet, det har man ingen aning om

User avatar
Jontes
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 141
Joined: Fri 11 May, 2007 21:39
Location: Falköping

Re: Automatlådeproblem/startar inte.

Postby Jontes » Thu 26 Dec, 2013 16:39

luje wrote:Som sagt en c200 w202 -00 med automatlåda. Bilen har full ström, all el fungerar men när man kommer till läget där startmotorn ska igång händer ingenting. Har även upptäckt att det inte visar att någon växel är i på indikatorn, därav misstänker jag att det har med lådan att göra.
Är tacksam för alla tips på vad det kan vara för fel på den.
Strax innan detta hände så när jag gick ifrån p läge till D så "slog" den i växeln och därefter ville den inte växla.



Problemet kanske har löst sig vid det här laget, det var ju länge sedan du skrev, annars så har jag ett liknande fel som jag tror beror på att det kommer inn fukt/vatten från torpedväggenen, (högra) vid en kabelgenomförings dosa. Under golvmattan upp mot torped väggen på passagerarsiden sitter en plåt, och bakom den sitter en av styrenheterna till automatlådan. Jag kör med kupevärmaren riktad mot styrenheten, och då brukar det ordna sig med rätt indikeringar för växelväljaren. Annars så är jag tvungen att stoppa ner in penna (sitter som en liten "lucka" växel väljar spåret) för att frigöra spärren i lådan för att få igång startmotorn.
300 CE-24-91 Sommarbil
C 240 T-99 Bruksbil
200 TE-92 Tjänstgör numera i Afrika!
200-85 såld, tyvärr !


Return to “W202”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests