Bilen missar på en cylinder vid tomgång vid N eller P, om605

C-Klassen, Tillverkades mellan 1993-2001
torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: Bilen missar på en cylinder vid tomgång vid N eller P, o

Postby torake » Fri 09 Aug, 2013 21:23

Cpt Tuttle wrote:
torake wrote:Lät som en trevlig bil. Förutom att det är en W202, då :wink:


:shock:
Du som alltid propagerat så hårt för W202, vad har hänt? :?


W202 är en bil att skruva i och frakta sin kropp med, på ett billigt sätt. Men den är lite spartansk får man väl säga. Ingenting för Feliks trodde jag... ända tills nu.

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

User avatar
Feliks
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2155
Joined: Mon 17 Aug, 2009 15:59
Location: Öster om Götaland.
Contact:

Re: Bilen missar på en cylinder vid tomgång vid N eller P, o

Postby Feliks » Sat 10 Aug, 2013 00:47

torake wrote:
Cpt Tuttle wrote:
torake wrote:Lät som en trevlig bil. Förutom att det är en W202, då :wink:


:shock:
Du som alltid propagerat så hårt för W202, vad har hänt? :?


W202 är en bil att skruva i och frakta sin kropp med, på ett billigt sätt. Men den är lite spartansk får man väl säga. Ingenting för Feliks trodde jag... ända tills nu.

Med facit i hand skulle jag nog köpt en någon annan MB som bruksbil om jag ska vara helt ärlig, jag kör väldigt mycket bil och känner att komforten inte är riktigt hundra i denna kärra.. Kommer inte riktigt överens med stolarna, inte världens skönaste direkt och sedan känns kupén lite trång (väldigt märkligt med tanke på att bilen är så stor obs sarkasm.....).
Nä det skulle räckt med EN C-klass (AMGn), tror jag ska kolla på en S 320 CDI som finns här i krokarna, dock är jag lite skeptiskt till att ha en w220 som bruksbil då den ovillkorligt måste funka att bruka utan problem dagligen.....
E250 CDI 4-Matic -15
S500 Coupe Designo -96

User avatar
Hynboholm
Guru
Guru
Posts: 4824
Joined: Mon 21 Mar, 2011 14:43
Location: Wermland.

Re: Bilen missar på en cylinder vid tomgång vid N eller P, o

Postby Hynboholm » Sat 10 Aug, 2013 08:05

Det är för att den ska kunna rulla som kronan är rund... :mrgreen:
Bara att handla det!
Sedan skapar du en ny tråd här; Feliks utvärderar begagnade Mercedes!

User avatar
Feliks
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2155
Joined: Mon 17 Aug, 2009 15:59
Location: Öster om Götaland.
Contact:

Re: Bilen missar på en cylinder vid tomgång vid N eller P, o

Postby Feliks » Sat 10 Aug, 2013 18:28

Hynboholm wrote:Det är för att den ska kunna rulla som kronan är rund... :mrgreen:
Bara att handla det!
Sedan skapar du en ny tråd här; Feliks utvärderar begagnade Mercedes!

Haha ja jag är väl som klippt och skuren för det jobbet, men vi kan slå oss ihop! Jag utvärderar bilarna och du fälgarna, kommer bli succé! :walk:
E250 CDI 4-Matic -15
S500 Coupe Designo -96

User avatar
Feliks
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2155
Joined: Mon 17 Aug, 2009 15:59
Location: Öster om Götaland.
Contact:

Re: Bilen missar på en cylinder vid tomgång vid N eller P, o

Postby Feliks » Mon 19 Aug, 2013 12:08

Hmmm tickar fortfarande, hörs väldigt tyligt på tomgång och ökar när man höjer varvtalet för att försvinna man släpper gasen efter att ha gasat, återkommer sedan på tomgång.
Låter som om det kommer ifrån regionen där spridarna sitter...
Bilen har även börjat rycka ibland då man håller jämn fart, eller rycka var kanske fel ord, varvtalet höjs/sänks om vartannat vid jämn fart. Dock bara ibland.
Var inget bra köp det här... :roll:
E250 CDI 4-Matic -15
S500 Coupe Designo -96

User avatar
Feliks
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2155
Joined: Mon 17 Aug, 2009 15:59
Location: Öster om Götaland.
Contact:

Re: Bilen missar på en cylinder vid tomgång vid N eller P, o

Postby Feliks » Sun 25 Aug, 2013 20:56

Bilen var knappt körbar imorse då jag skulle iväg, varvtalet pendlade mer än någonsin och hade tankar på att köpa en ny pendlarbil men tänkte att jag ger det ett sista försök..
Pluggade EGR-ventilen med hjälp av en plåtbit och vipps blev en helt ny bil! Går helt suveränt nu, EGR-ventilen kärvade alltså..
Och på C 250 TD kan man sätta egren ur spel utan att bilen går in i felläge som de nyare CDI-motorerna gör vid samma manöver.
Det här med EGR-ventiler verkar förfölja mig på Mercedes dieslar, skönt att slippa skiten nu, sägs även att bilen ska dra mindre diesel- återstår att se.

Det tickande oljudet som fanns när jag varvade motorn försvann även det konstigt nog, men är fortfarande kvar på tomgång. Bilen går fortfarande ojämnt på tomgång men blev lite bättre nu i alla fall, styrsystemet kanske behöver lite tid att anpassa sig- får hoppas på det :wink:

Men huvudsaken är att den är körbar igen!
E250 CDI 4-Matic -15
S500 Coupe Designo -96


Return to “W202”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests