Postby johan h » Thu 12 Sep, 2013 22:40
LOP wrote:Jag använder en stor hylsa och ett spärrskaft. Locket ska inte dras fast så hårt, tror det står på locket hur hårt det ska dras.
25Nm står det på o det är ingenting men jag tror att de ändå dragit för hårt. Sen tror jag värmen gör sitt tyvärr. På 190n o 300an var det hela filtret som satt löst. Jag kommer ihåg en gång då jag lossade filtret med en stot polygrip innan jag åkte till GDS macken. Sen skruvade jag bara fast den väldigt löst. Trots det fick jag knappt loss den när jag kom fram ändå.
Vad är det för hylsa du använder. Kollade på fasta nycklar idag på Meca. Jag testade upp till 32 men den var för liten. Bara jag vet storleken på hylsan så kan jag köpa en o dra på spärrskaftet så slipper jag skada locket.
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h.
485 Rosewood,
273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD