Fuktar vid spridare

C-Klassen, Tillverkades mellan 1993-2001
User avatar
Plupp
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 329
Joined: Tue 22 May, 2007 10:36
Location: Norrbotten

Fuktar vid spridare

Postby Plupp » Tue 14 Jan, 2014 18:58

Hej!

Nu har jag problem med OM605an.

Den vill till att fukta/fylla koppen vid spridare #5 till å från under en längre tid, samt den har alltid varit lite tjärv på 5an (tex går ojämt på tomgång)
Nu ville den inte starta för nån dag sen, så jag luftade den vid spridare #1 och vips gick den igång med lite extra batteri.
Men det uppstod ett problem. Den fuktar nu även vid spridare #1 nu. Är det så att jag dragit sönder nån packning/bricka??
Jag kan inte se om det kommer via returslangen, men jag misstänker att det är rentutav den där 14mm skruv-hatten som sitter från spridarröret mot spridaren som läcker.

Hur ser det ut där? Är det en gummipackning? kopparring? Google gav mig inget och det är -22C så det känns inte aktuellt att gå ut å börja bryta i kopparn.
Kan nån berätta hur jag bör gå vidare för att lösa problemet med dieseln som läcker?

Fridens Liljor!
/plupp
"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda." - Albert Einstein

meki
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1673
Joined: Sat 12 Nov, 2005 13:30

Re: Fuktar vid spridare

Postby meki » Sun 26 Jan, 2014 09:02

Oftast e returslangen boven,spridaren kan läcka i delningen oxå,röret e koniskt och tätar på så vis i spridaren när du drar åt muttern,
Ett hundratal mb


Return to “W202”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests