M103 12v går dåligt
M103 12v går dåligt
Motorn missar på tomgång.och vid snabb acceleration går den jätte dåligt. Nytt fördelarlock och rotor nya stift. Sprayat startgas överallt får ingen respons.kan det vara ovprelät?? Eller vevaxelgivaren?? Eller vad?? Kan någon ha en ide..
tias
w210 230te-97 såld sax
w124 230te-90 såld. ROY
w115 220D-72 såld. CHK
w 123 230aut /300D man/
300D-6:a med aut-78. kbk
w124 300e-86
w210 230te-97 såld sax
w124 230te-90 såld. ROY
w115 220D-72 såld. CHK
w 123 230aut /300D man/
300D-6:a med aut-78. kbk
w124 300e-86
Re: M103 12v går dåligt
Fördelarrotor?
Tändkablar?
Vilket fabrikat på locket?
Tändkablar?
Vilket fabrikat på locket?
Re: M103 12v går dåligt
Beru. Har alltid kört detta märke.
tias
w210 230te-97 såld sax
w124 230te-90 såld. ROY
w115 220D-72 såld. CHK
w 123 230aut /300D man/
300D-6:a med aut-78. kbk
w124 300e-86
w210 230te-97 såld sax
w124 230te-90 såld. ROY
w115 220D-72 såld. CHK
w 123 230aut /300D man/
300D-6:a med aut-78. kbk
w124 300e-86
Re: M103 12v går dåligt
Bränslefilter?
Re: M103 12v går dåligt
Om bilen stått länge (5+ år) så bildas det ett vitgrått pulver från galvaniseringen av tanken. Detta pulver sätter igen tanksilen varpå bränslepumpen börjar föra oväsen samt att motorn tappar kraft och ork när man gasar. Underligt nog brukar tomgången vara bra om bilen får stå en stund men vid varm motor kan tomgången vara ryckig, tex vid ett rödljus eller kökörning.
Silen kostar enkom några hundra, vettigt att börja där.
Silen kostar enkom några hundra, vettigt att börja där.
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests