hej
har bytt relä samt airmatic kompressor/pump i bilen själv. Han slutar inte pumpa ,i rädsla att pajja nya pumpen så drar jag ur RELÄT för säkerhets skull efter 2min .Han reser sig redan på 30sec till rätt läge, såvis funkar allt. Men han fattar inte att det är bra så utan fortsätter pumpa och pumpa . Är det någon som har tips? Vet någon varför han inte slutar pumpa? INGET LÄCKAGE har provat på topparna och i pumpen. Måste den calibreras eller nått skit me data hos MB ? USH va jag är trött på denna bil. Jag vill ha ett svar av en som vet . Snälla hjälp mig
W220 S CLASS
TACKSAM FÖR SVAR
Bytt själv Airmatic pump på W220 ---måste den calibreras?---
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
Re: Bytt själv Airmatic pump på W220 ---måste den calibreras?---
ska kika lite i elektriska handboken för airmatic-arbete vad har du för specifik modell av W220?
vid en hastig koll hittar jag inget om kalibrering, bara att reläet ska bytas samtidigt som pumpen
vid en hastig koll hittar jag inget om kalibrering, bara att reläet ska bytas samtidigt som pumpen
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Re: Bytt själv Airmatic pump på W220 ---måste den calibreras?---
Man måste in med dator och calibrera nivån...
NO smoke NO power!!
Re: Bytt själv Airmatic pump på W220 ---måste den calibreras?---
ok va skönt då , blir beställa tid , Stort tack
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests