300 24v ----> 320 24v

Här diskuterar vi E-klass modellerna.
User avatar
Tower
Expert
Expert
Posts: 533
Joined: Sun 28 Sep, 2003 21:46
Location: Södertälje

Postby Tower » Thu 21 Oct, 2004 23:50

E320-94 wrote:En svaghet som 280-320 motorn har är att kabelstammen från styrenheten torkar ut så att koppar blir synligt i ledarna..../.. Jag råder alla med 280-320 att kolla kabelstammen, den är lätt att byta det tar max 1-2 timmar.../.. Det är kanske så att MB hade flera tillverkare med varierande kabelkvalité som följd

Det är rätt att detta är problem- dock inte på alla W124 från 93-95. Det beror, som nämnts här, på vilken leverantör som gjort kablarna i resp. bil.
Om du drabbas av detta - tala med din M-B återförsäljare. Kan tänkas att dom ser positivt på att avhjälpa detta kända bekymmer...
/Tower

hakan11241
Hangaround
Hangaround
Posts: 10
Joined: Tue 03 Aug, 2004 14:35
Location: Stockholm

Postby hakan11241 » Fri 22 Oct, 2004 22:10

Bra där, tack för tipset. Sist jag servade min reagerade jag just på att kabelstammen verkade ha smält och frasade sig. Måste nog titta närmare på det nu.

Håkan
Kör MB E320-93

Kent Westin
Expert
Expert
Posts: 640
Joined: Fri 16 Jan, 2004 19:26

Postby Kent Westin » Sat 23 Oct, 2004 10:54

Tower wrote:
E320-94 wrote:En svaghet som 280-320 motorn har är att kabelstammen från styrenheten torkar ut så att koppar blir synligt i ledarna..../.. Jag råder alla med 280-320 att kolla kabelstammen, den är lätt att byta det tar max 1-2 timmar.../.. Det är kanske så att MB hade flera tillverkare med varierande kabelkvalité som följd

Det är rätt att detta är problem- dock inte på alla W124 från 93-95. Det beror, som nämnts här, på vilken leverantör som gjort kablarna i resp. bil.
Om du drabbas av detta - tala med din M-B återförsäljare. Kan tänkas att dom ser positivt på att avhjälpa detta kända bekymmer...
/Tower
Gäller kabelstamm problemet även V12 an som jag har?det är väl 2st 300-24 i vform.


Return to “E-Klass”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests