KOWALSKI 1 wrote:det är znyggt med elglas-schibedach, det var nog inte många tidiga modeller som hade glaslucka
har du bilen avställd nu?
ingen rost på den i dörrbågar under tätningsgummit?
tror du det blir svårt att hitta delar till en 94ans c36a?
toppen vart väl känslig sprack på Inline 6orna
har du en spezialist som servar bilen eller tar du den till Hedin Bil där en av deras gröngölingar får experimentera med bilen pga O-erfarenhet och O-kunskap om Mercedes spezialmodeller?
Bilen är avställd nu över vintern. Nope ingen rost alls vad jag sett!! Jag har precis köpt bilen men tänker inte lämna in den på verkstad, försöker göra det mesta själv så slipper man oroa sig för att slarviga verkstäder förstör bilen... Hm ja det blir säkert dyrt med specifika AMG delar men det är smällar man får ta
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Toppen är som sagt en känslig punkt men är inga problem med denna (än ska tilläggas!).
Har dock lite problem med att ASR/ABS lamporna lyser ibland, händer dock inte alls ofta men ska såklart åtgärdas.
Annat som står på dagordningen är:
Lacka om frontspoiler/huv pga lite stenskott
Köpa en exquisite radio
Byta lite lampor i instrumenthuset
Invändig rekond skadar aldrig
Plocka bort gammal stereoutrustning (typ slutsteg,ljudkablar som går igenom bilen osv) allt är proffsigt monterat av någon tidigare ägare så kommer inte lämna några märken.
Kanske slita bort toningen
Är ärligt talat inte allt för mycket att göra på bilen enligt mig.
Nej kollade lite i prislistor för w202 -94 och glasluckan betingade det nätta priset av 2268 DM. Grundpriset för C 36 AMG var 95 450 DM, som jämförelse betingade en C180 40825 DM, alltså betydligt mindre än hälften - lite fränt
Klimatanläggningen kostade nästan exakt 5000 DM
Radion bilen såldes med 2200 DM
ASR 2200 DM
VANLIG skinnklädsel 3400 DM (denna var nog bra mycket dyrare..)
Osv osv!!
Nu är vi inne på riktig nördnivå men denna bil var inte billig ny, AMG kostade multum förr
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)